viernes, 22 de marzo de 2024

La meva segona entrevista

El 17 de març és el Dia Internacional del Còmic i, per celebrar-ho, RTVE Catalunya va estrenar Purita i el seu món, un documental que descobreix la trajectòria i el llegat de la il·lustradora Purita Campos, autora del conegut còmic femení Esther y su mundo

El reportatge, amb guió i direcció de Marta Càceres, i realització de Nicolás Albéndizrepassa la trajectòria insòlita de Purita Campos. També apareixen altres historietistes pioneres, com Carme Barbarà i Mariel Soria, que recordaran les dificultats d'aquella època pel fet de ser dones dibuixants i la manca de reconeixement professional respecte d'altres autors com Francisco Ibáñez, Manuel Vázquez o José Escobar.

Donat que Esther y su mundo va meravellar milers d'adolescents, s'ha volgut comptar amb els seus fans, ara adults, com Ruth Bernárdez, administradora del foro oficial de Esther y su mundo, Chema Sc (Madrid) i servidora (Barcelona).
Purita amb la seva creació més cèlebre, Esther

A la meva intervenció explico la meva visió com a il·lustradora i professora de dibuix, com el còmic de Esther va marcar el meu estil de dibuix i com em va salvar durant la meva adol·lescència, quan vaig patir bullying a segon de BUP, amb la creació de les meves pròpies historietes. 

Purita Campos sempre ha sigut el meu gran referent. Encara que després vaig passar-me al manga i posteriorment a la il·lustració infantil, vaig aprendre a dibuixar còmic de manera autodidacta copiant les pàgines de Esther y su mundo quan tenia 13 anys, la mateixa edat que el meu personatge favorit.
Tot va començar l'estiu de 1988, quan vaig patir una peritonitis que em va mantenir ingressada més dies del compte a l'hospital. Per fer més entretinguda la meva conval·lescència, us recordo que als 80 no existien els mòbils, la meva àvia em va portar diversos còmics (Zipi i Zape, Mortadelo, TBO, Spiderman, Condorito,...) entre els quals destacava un per damunt de tot: una revista de Esther.

Al·lucinada amb les històries però sobretot amb el tipus de dibuix, vaig fer el meu primer còmic, Laly y sus cosas, en un intent d'emular el seu estil amb les meves aventures imaginàries d'institut.
Laly y sus cosas, pàgs 1-2
Laly y sus cosas, pàgs 3-4
Laly y sus cosas, pàgs 5-6
Laly y sus cosas, pàgs 7-8
Laly y sus cosas, pàgs 9-10

Laly y sus cosas, pàgs 11-12

Si voleu saber més, us convido a veure el documental. Està molt ben fet i veritablement ret un merescut homenatge a Purita Campos, la dibuixant de còmic més important d'Espanya. 

Com a fan, és un plaer i un somni haver participat en aquest reportatge.
Moltes gràcies per comptar amb mí, Marta.





¿Te ha gustado este contenido?
Si no quieres perderte el siguiente post y contenido extra, ¡suscríbete al blog!

No hay comentarios:

Publicar un comentario