martes, 23 de julio de 2024

Il·lustració dels Gegants (I2)

Ja us puc ensenyar aquesta il·lustració que vaig fer de la classe dels Gegants (I2)
Fila inferior, de dreta a esquerra: Axel, Iris, Àlex, Biel, Emma, Ares, Bruno (my son), Berta L i Sam. Fila superior, d'esq. a dreta: Valentina, Ayla, Iyad, Berta B, Wiam, Anna (mestra), Alejandra, Chloe, Hugo, Aurora (mestra), Blau, Laia i Gerard.

Hi ha res més bonic que una il·lustració que mostri el pas del teu fill per l'escola bressol? 
La fi d'una etapa tan important mereixia un tancament especial. Un record gràfic que expressés la nostra gratitud cap a les educadores. Per això vaig obsequiar a les mestres, l'escola i les famílies dels Gegants aquesta il·lustració personalitzada.

AIXÍ ES VA FER...

Il·lustrar als 20 infants i les 2 mestres no va ser fàcil. Em vaig haver de documentar a base de bé dibuixant als Gegants a l'aula però també obtenint imatges navegant pel blog de l'escola, el grup de Telegram,... 

Vaig intentar dibuixar l'aula dels Gegants amb tots els infants fent accions diverses que mostressin la seva realitat: joc simbòlic, puzzles i encaixos, joc heurístic, lectura de contes, experimentació, tast de fruita...

Vaig començar a dibuixar sense composició prèvia (cosa que no s'ha de fer) per "familiaritzar-me" amb les fesonomies dels infants. 
Estadi inicial de la composició


Al final el dibuix el vaig anar composant sobre la marxa i aquest va ser el resultat final, una mica desordenat.
Esbós a llapis acabat

Com que la fase d'esbós em va dur més temps del que em pensava, vaig optar per una tècnica més, aparentment, "ràpida" (tinta xinesa i aquarel·la). 

Després de calcar el dibuix sobre paper Caballo de 250 gr amb un llapis dur, vaig entintar amb plomí i tinta xinesa. 
Procès i entintat final

Vaig aplicar les ombres amb una aiguada, mescla de blau ultramar i violeta, per després aplicar el color base.
Estudi d'ombres previ

Acostumada a l'opacitat de l'acríl·lic, vaig treballar el color amb pinzellades més denses i reforçar les ombres amb un llapis aquarel·lable de color violeta.

Feia molt de temps que no pintava amb aquarel·la (no és la meva tècnica) i no em vaig sentir còmoda però havia pres una decisió i calia tirar-la endavant (encara que se'm passés pel cap tornar-la a repetir). 
El moment crític

Al final, animada per les famílies i les meves amistats, vaig decidir continuar. 
Color en procès


La reacció de les mestres quan van desembalar el quadre va ser, sense dubte, el MILLOR regal, un reconeixement a la feina feta amb dedicació i amor, com la que elles fan cada dia.
L'original emmarcat abans de lliurar-lo a l'escola
     

Per aquest motiu, moltes gràcies Anna i Aurora, i tot l'equip humà del CEIF Vapor Buxeda de Sabadell




¿Te ha gustado este contenido?
Si no quieres perderte el siguiente post y contenido extra, ¡SUSCRÍBETE AL BLOG!

No hay comentarios:

Publicar un comentario